Valpkurs med lexus!

Måndag, tisdag, onsdag och torsdag förra veckan var det bara jobb och träning på schemat! På tisdagen var det första gången på valpkursen!!! Sååå himla roligt! Lexus är ju bara så duktig, Bäst i klassen! ; )

Sån sjukt bra bild... eyy yoo.. värsta hiphopdog.. hehe..

Fredagen spenderades uppe i lane, solandes på den stooora studsmattan, grillning (såklart) och mys i tv-soffan.

Christopher var tvungen att jobba några timmar på lördagen så jag och Lexus var ensamma hemma, myste och busade tills klockan var strax före ett, då vi (även Christopher) åkte i väg till rimmnersvallen för valpkurs nummer två! Körde lite repetition på förra gången (sitt, ligg, "gå fot", "tillkallning") och la även till lite spårning, vilket inte gick så bra.. haha... Kursen höll på i ca två timmar.. När den var slut tog jag och C med oss hundarna och åkte i förväg upp till lane. R och E åkte iväg å handlade lite innan de kom upp. Vi grillade kött och majskolvar och käkade pommes och sallad till detta. Gott! När vi ätit åkte vi hem igen.. jag begav mig hem till Emma och kollade på Eurovision Song Contest hos henne.

Igår, söndag tog vi det bara lugnt hemma. Handlade mat...två gånger.. haha.. Kom på att vi skulle käka tacos på eftermiddan, men hade inga tacobröd, ingen tacosås och inga jalapeno. Så C fick helt enkelt åka bort igen och köpa dessa saker. Vi lagade mat till C´s jobbvecka, kollade på tv (b.l.a. filmen Dejavu) och myste... : )

Imorse var jag på gymmet för en timmes workout med Easy Line, efter detta gick jag och Emma en promenad på 50 minuter. Duktig Sofie! Resten av dagen har jag legat i soffan eller på golvet med lexus (han får nämligen inte vara i soffan eller sängen) och myst. Fast vi har nog faktiskt bråkat mestadels av dagen (jäkla bushund)... : ) Halv sju var jag och Emma å kollade på min kusin Sanne, hennes sysslingar Jessica och Marias dansuppvisning. Så jävla grymma är dom!

Nu sitter jag framför tv:n med datorn i knät och försöker skriva ner något som kan tänkas vara intressant... Lexus ligger nedanför soffan och sover, min lilla gullegris. : ) Väntar på att C ska komma hem från jobbet då han blev tvungen att jobbaöver även denna dagen.. pust..

Imorgon är det städning och valpkurs som gäller.... weeeehoo..




see you later aligator..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0