lördag och söndag

I lördags gick vi upp vid åtta och åt frukost. Christopher gick sedan till gymmet runt halv tio, skulle på spinning me Georg. Mellan åtta och elva städade jag hemma, dammade, damsög, tvättade golvet och plockade iordning. Efter detta kom mamma och hämtade mig å så åkte vi till Torp. Skulle kolla på lite kläder till henne... Hon köpte en klänning, två tröjor, ett flätat brunt skärp och en brun väska med flätat "axelband" (eller va f*n heter det)... Mamma köpte även strumpbyxor och ett par jättesnygga bruna stövlar för 500 kr. Var typ halva priset eller nått.. Jag köte en vit klänning på Gina (jättesöt), två par örhängen (ljusgröna och rosa/korallfärgade), svarta strumpbyxor, nagellacksbortagning, tungskrapa och en glittrig, ljusgrön ögonskugga.

Vid sju- åttatiden kom Josefin, Sazza (vet inte riktigt hur hon stavar det..), Frida, Jocke Daniel, Anders och Henrik hem till mig. Vi lyssnade på musik, pratade om allt möjligt, drack vin och öl, och åt en jäkla massa popcorn, honungsrostade jordnötter, skumtomtar och grönsaksstavar med dipp.. Hur trevligt som helst!! När klockan var runt tolv (tror jag) drog vi ner till stan, skulle egentligen vart in på Mortens men det var så lång kö så vi gick till GG istället. Det var inte så mycket folk inne men vi hade det väldigt roligt ändå. Dogge och Nico uppträdde och tog upp mig, Josse och Frida på scen. Dansade med Dogge och blev bjudna på nåra shots... Lite käckt faktiskt! Träffade Christopher efter två, gick å köpte pizza och tog en taxi hem..

På söndagen tog vi det bara lugnt hela dagen, var helt slut, hade ont i huvudet och jävligt ont i halsen... Vi gick till affären och köpte lite ingredienser till Christophers mat och jag köpte glass å lite godis.. mums! När vi kom hem lagade Christopher köttbullar, makaroner och brunsås medans jag gjorde lasagne som för övrigt blev jättegod! Han ska ha med sig maten till jobbet i veckan. Vi gör detta varje söndag och det är faktiskt riktigt mysigt att laga mat ihop, om man inte bränner vid nått eller så förstås. Då blir det kalabalik... hehe.. Det fanns inte så mycket bra på tv:n igår men kollade iallafall på reprisen av körslaget och ett program där en trollkarl avslöjade hur en del kända trick gick till.. Vid tio gick jag och Christopher å la oss...

I dag har jag bara ätit frukost och kollat på tv... Ska städa lite sen och ta hand om disken innan C kommer hem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0