pengar...

Är jag den ända eller finns det nån mer som hatar pengar..!? Alltå, hade jag haft mycket cash så hade jag ju älskat det, men så är ju tyvärr inte fallet... Tycker bara att pengar förstör allting... man tjafsar om pengar, man har inte råd att köpa eller göra vad man vill. Jag får t.e.x skuldkänslor när jag köper mycket frukt och grönt som är väldigt dyrt... Eller om jag måste ha nytt smink eller kanske ett nytt klädesplagg, så känner jag mig jättedum om jag köper detta. Sen ska vi väl inte sticka under stolen med, att jag är en riktig liten slösa.. har ganska svårt att hålla i pengarna om man säger så. Men det finns faktiskt saker jag måste köpa!

* Jag måste ha hudkrämer (för min hud), 1 st sådan kräm kostar närmare 100 spänn och räcker kanske en vecka om jag har tur. (400 kr / månad)

* Om jag har mycket eksem måste jag köpa kortisonkrämer som kostar mellan 100-200 kr / per tub.

* Vitaminer och dyl. = Hårkontroll (vitaminer för hår/hud/naglar) ca:140 kr för två månader, L-Lysin (så jag inte får munsår) ca: 120 kr för två månader, Zink (för huden) ca: 50 kr för 1-2 månader.

* P-piller = kommer inte riktigt ihåg hur mycket det kostar, kanske 800-1000 kr / år

* Proteinpulver = ca: 300 kr för 1-2 månader, beroende på hur ofta jag dricker detta.

* Smink: mascara, puder, rouge och täckstift... dock köper jag inte detta så jätte ofta, men det blir en del pengar i längden.

*  Frukt och grönsaker.. bananer, äpplen, avokado och morötter är några saker som jag handlar 2-4 gånger i veckan.

* Läppsyl, iof inte så jättedyrt, 30 spänn per läppsyl / månad (om jag inte tappar bort det, som tyvärr händer ibland)

* Träningskort på Motionshuset = 400kr / månad

* Träningskort på Simhallen = 600 kr var tredje månad

Har säkert glömt något nu men allt detta är bara sånt som jag måste ha och alltid köper! Blir en del pengar med andra ord... speciellt om man tänker på allt annat man måste betala, så som mat, hyra, bensin m.m. Då känns det inte jättekul att bo hemmifrån och knappt ha något jobb... usch, säger jag bara...

Nä, fy, vad jag har varit negativ de senaste dagarna känner jag.. men det blir väl lätt så när man inte mår så bra... Får väl ta och avsluta med något positivt då då...




Puss på alla som jag tycker om!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0