Juligt värre...

Tänkte berätta lite om vad som hänt i veckan...

I torsdags var det "julklappskväll" på torp, alla affärer hade lite extrapriser å sånt.. Jag och mamma var där en sväng å kikade. Var inne på Gina Tricot, där jag köpte en kort svart kavaj, prova kläderna innan man köpte dem var inte ens att tänka på. Jobbade på KappAhl på fredagen och då fick jag höra att det varit massor av kunder dagen innan, kö från ena änden av affären till andra änden å då hade vi ändå öppet fem kassor! Sjukt mycket folk med andra ord... På fredagskvällen kom Emma hem till mig å Christopher, vi åkte till Maxi å köpte räkor, aioli och bauguetter (tror det stavas så???). Kollade på Idol och käkade popcorn till "efterrätt". : )

Igår hade jag och Emma en mysdag... Emma kom och hämtade mig på förmiddagen å så åkte vi hem till hennes familj i Bua. Vi bakade kladdkaka (som vi vräkte i oss helt själva, inte riktigt hela kakan, men ändå) och kollade på SATC filmen, hur bra som helst juh!! Senare åt vi mat med Emmas familj och efter det begav vi oss innåt stan igen, rättare sagt till Emmas lägenhet. Vi käkade lite godis, kollade på Tack Gode Gud och Britney Spears dokumentären, som faktiskt var väldigt bra. Sen gick jag hem till min älskling som varit på fitnessmässa och umgåtts med kompisar hela dagen. Han hade köpt en burk Dahlblads proteinpulver med svartvinbärssmak till mig, Gulligt!

Imorse kom mamma och hämtade mig å så åkte vi hem till äsperöd och åt adventsfrukost med vörtbröd, tände 2:a ljuset och läste 2:a adventsdikten (jag och min syster har gjort detta sedan vi var små, så det är en liten tradition vi har hemma..). Just nu sitter jag och skriver detta då jag antagligen inte kommer göra det när jag kommer hem ikväll. Jag, Malin och johan har bakat pepparkakor och nu står mamma i köket å gör lussebullsdegen... Ska snart baka lussekatter och även göra hallonkolor, om vi hinner innan C kommer hit och hämtar mig. Vi ska träna core på Motionshuset.. Men nu...



Tillbaka till julbaket..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0